skip to Main Content

چگونه تشک انتخاب کنیم و به بهترین خواب خود برسیم

تشک ها اساس خواب را فراهم می کنند و انتخاب صحیح می تواند تفاوت را در مورد راحتی ایجاد کند .

تشک شما قرار است پشت و مفاصل شما را پشتیبانی کند ، باعث طراز شدن مناسب و بالش در برابر نقاط فشار و درد شود . اما خوابیدن روی تختی که برای شما اشتباه است با ایجاد درد ، تنش یا سایر مشکلات می تواند بر استراحت تاثیر بگذارد .

طبق نظر سنجی های بنیاد ملی خواب ، بیش از ۹ نفر از هر ۱۰ نفر می گویند که تشک راحت برای کیفیت خواب مهم است ، که بیشترین توافق در نظر سنجی آنها است .

با این حال ، بسیاری از خریدارن گزارش می کنند که هنگام انتخاب یک تختخواب جدید به دلیل گزینه های فراوان و اطلاعات متناقض یا نامشخص ، احساس ترس و وحشت می کنند.

نظر سنجی های شورای خواب بهتر نشان داد که بسیاری ار ایرانی ها خرید تشک جدید را به تاخیر می اندازند زیرا احساس خرابی در روند خرید دارند . ناامیدی های رایجی که مردم ذکر می کنند شامل عدم دانستن زمان تعویض ؛ مقدار هزینه ، هزینه جستجو ؛ چگونه گی محدود کردن گزینه ها و آزمایش ناراحتی تشک در فروشگاه ها بود.

به جابی اینکه با تشک قدیمی دست و پنجه نرم کنید یا در یک خرید عجله کنید تا بعدا از آن پشیمان شوید ، از استری خرید خود بکاهید و خود را مجهز کنید تا با یادگیری اندکی درباره تخت ها ونحوه مقایسه آنها، بهترین تشک را انتخاب کنید.

۷ نکته مفید برای انتخاب بهترین تشک

براساس تجربه ما در کمک به مشتریان برای یافتن تشک مناسب ،ما چند نکنه مفید بیرای انتخاب بهترین تختخواب ارائه داده ایم که برای خواب بهتر و ساده تر کردن فرایند طراحی شده اند .

ابتدا آنچه را میخواهید یادداشت کنید

ترجیحات تشک کاملا منفرد است ،بنابر این وقتی به دنبال تطابق کامل خود میگردید، مهمترین نکته این است که شما باشید.

حتی قبل از خرید تهیه لیستی از آنچه میخواهیددر یک تخت بخواهیدبسیار مفید خواهد بود تا بتوانید جستجوی خود را بهتر متمرکز کنید .فراموش نکنید که در صورت وجود، شرایط زندگی خود را نیز در این کادر بگنجانید.

در اینجا چند سوال خوب برای پرسیدن از خود آورده شده است:

  • تشک فعلی خودم (و تشک های گذشته )را بیشتر دوست دارم ؟
  • تشک فعلی خودم  (و گذشته )را حداقل چه چیزی دوست دارم ؟
  • من معمولا روی چه نوع سطحی بهتر میخوابم ؟فوم سخت ،نرم تا حد ممکن ،فقط نرمی کافی و غیره؟
  • باید “تشک بعدی ام چیست؟”
  • من به چه چیزی علافه مندم که تحقیق یا تحقیق کنم؟
  • چه مدت انتظار دارم  از تخت بعدی خود استفاده کنم ؟
  • آیا لوازم جانبی (قاب/بالش / وغیره ) نیز نیاز به تعویض دارند؟

این پاسخ ها به شما کمک میکند تا ایده بهتری نسبت به آنچه باید جستجو کنید ،کسب کنید. به نظر میرسد برخی ازین موارد واضح است ،اما نوشتن تنظیمات و ایده پردازی های شما بسیار مفید است ، به ویژه بعدا وقتی میخواهید حوزه نامزد های احتمالی خود را محدود کنید.

جوانب مثبت ومنفی انواع تشک را مقایسه کنید 

یکی از مکان هایی که افراد تمایل دارند در روند خریدگیر کنند،تعیین نوع تشک مناسب آنها است .

هیچ نوع واحدی وجود ندارد که ۱۰۰% مردم را راضی کند اما مقایسه جوانب مثبت و منفی مواد مختلف  قبل از شروع خرید میتواند کمی بینش به شما بدهد.

به عنوان مثال ،تخت خوابهای داخلی دارای  آشنایی بیشتری هستند ،مدل های اساسی میتوانند نسبتا ارزان باشند وراحتی اولیه اغلب خوب است .

تشک های مموری فوم ، دومین نوع محبوب، دارای بالاترین میزان رضایت از مالکین هستند و با کاهش درد ، طول عمر و انزوای حرکتی همراه  است .هرچن همه مارک ها برابر نیستند،زیرا برخی از آنها نسبت به دیگران مستعد گرما و بو هستندو کیفیت میتواند بسیار متفاوت باشد.

 

 

استحکام یکی دیگر از موارد اصلی سردر گمی خریداران است . این عمدتا به دلیل دشواری مقایسه سختی  بین مارک ها و انواع ،عدم طبقه بندی استاندارد و طبیعت دلخواه راحتی است.

سازندگان تشک به طور کلی تخت ها را در مقیاس بسیار نرم و کاملامحکم برچسب گذاری میکنند .

اما احساس واقعی تخت میتواند از مارک به مارک دیگر و حتی درون خطوط متفاوت باشد و محیط یک شخص ممکن است شخص دیگری باشد .برای پیچیدگی بیشتر اوضاع ،اغلب در یکی دوسال اول کمی نرم تر میشوند.

اگر در مورد محکم بودن تشک اطمینان ندارین ،دو نکته مفیدی که باید در نظر بگیرید شامل وضعیت خواب و عوامل راحتی شخصی شماست .

همان طور که در یکی از مقالات قبلی ما به تفضیل شرح داده شده است ،در اینجا دستور العمل های کلی برای محکم بودن تشک بر اساس الویت موقعیت خواب وجود دارد

بهترین تشک برای خواب های کناری

باید به اندازه ای باشد که بتواند باسن و شانه ها را غرق کند در حالی که هنوز از کمر و ناحیه کمر حمایت میکند .هنگام خوابیدن ستون فقرات شما باید مستقیم و موازی با زمین باشد .مخمل خواب دار تا متوسط احتمالا محدوده استحکام ایده ال برای شماست .

خواب های پشتی 

به یه سطح حمایتی نیاز دارد که از تراز طبیعی پشتیبانی کند .شبیه حالت ایستادن صاف ،ستون فقرات باید هنوز کمی منحنی داشته باشد ،اما برای فاصله گرفتن از تنش عضلانی ،نباید بیش از عرض انگشت فاصله داشته باشد .تخت خواب های در محدوده ی متوسط احتمالا بهترین احساس را خواهند داشت .

خواب اورهای شکمی 

به تخت خواب های حمایتی نیاز دارند که از خم شدن قسمت فوقانی بدن جلوگیری کند و این امر میتواند منجر به درد کمر و گردن شود .تخت خواب های در محدوده محکمتر با یک لایه راحتی جزیی ممکن است بهترین باشد .

موارد دیگری که ممکن است بر ترجیح سفتی تاثیر بگذارد شامل سن ،وزن و شرایط پزشکی است

  • از ان جا که بافت ها به نقاط فشرده سازی و فشار حساس تر میشوند ،ممکن است تنظیمات اضافی شما نرمتر شود
  • افراد بزرگتر ممکن است برای دریافت پشتیبانی کافی به تخت های محکم تری احتیاج داشته باشند و با لایه های راحتی ضخیم تر که به اندازه ی کافی منحنی بالش هستند ،احساس راحتی بیشتری داشته باشند
  • اگر بیماری های مرتبط با درد مانند ارتروز یا فیبرومیالژیا دارید ،باید در مورد تصمیم گیری تشک نیز استفاده کنید زیرا حمایت و کاهش فشار از اهمیت بیشتری برای راحتی برخوردار است
  • در مظالعات منتشر شده ،متوسط تا متوسط سفت تقریبا همیشه منجر به بالاترین درجه راحتی و بهبود درد در برابر تشک های نرم یا سفت میشوند .اگر به دنبال بهترین تشک برای کمر درد هستین یک گزینه متوسط را بررسی کنید

اگر میخواهید بین سطح استحکام تصمیم بگیرین ،به طور کلی به دو دلیل پیشنهاد میکنیم که گزینه محکم تری را انتخاب کنین .اول ،تشک ها هنگام شکسته شدن انها کمی نرم میشوند ،و دوم ، شما می توانید یک تشک را به یک تختخواب بیش از حد سفت اضافه کنید در حالی که اصطلاح یک تختخواب خیلی نرم چندان ساده نیست.

بودجه بندی برای یک تختخواب جدید

هیچ قیمت جادویی وجود ندارد که شما باید هزینه کنید ، اما قیمت متوسط مردم برای یک تشک جدید از ۲۰۰۰۰۰۰ تمان تا ۱۷۰۰۰۰۰۰ تومان بر اساس منابع مختلف پرداخت می کنند . خرید یک تشک بسیار گران قیمت هیچ تضمینی برای راحتی نیست و همچنین تختخواب هایی با رده مناسب در محدوده قیمت ارزان تر نیز وجود دارند. به جای اینکه بخواهید یک قیمت خاص را خرج کنید ، سقفی تعیین کنید که برای بودجه شما منطقی باشد و سپس مشخصات تشک های موجود درآن محدوده را مقایسه کنید .به دنبال گزینه هایی بگردید که با لیست تنظیمات شمامطابقت داشته و در مقایسه با سایر گزینه های محدود قیمت ،از کیفیت وبررسی خوبی برخوردار باشند.

مشخصات بیشتر از مارک یا قیمت به شما میگوید

به طور کلی، ما دوست داریم فکر کنیم که محصولات شناخته شده یا گران قیمت ذاتا بهتر هستند.اما وقتی صحبت از تشک میشوداین اغلب درست نیست .در مقایسه با نام یا قیمت ،جزئیات زیر روکش ها به شمار درمورد کیفیت ،دوام وارزش بالقوه یک تشک بیشتر میگویند.

به عنوان مثال ،با تشک های مموری فوم ،موارد اصلی که باید مورد بررسی قرارگیرد شامل تراکم مموری فوم ، تراکم مغزی تشک،ضخامت لایه ها،پوشش و مواد ضد شعله است .ممکن است دریابید که تخت خواب هایی که دارای قیمت مشابه هستند از نظر کیفیت ، صرف نظر از نوع ،تفاوت قابل توجهی دارند.

همیشه به دنبال توضیحات دقیق در مورد انچه که لایه های مختلف تشک از جمله هسته های پشتیبانی ،لایه های راحتی و سایر اجزا تشکیل شده اند،باشید . این جزئیات میتواند به شما کمک کنند تا مقایسه کنید که تخت های مختلف قابل مقایسه هستندو بهترین گزینه برای شما مناسب است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top